zaterdag 8 december 2012

Screencasting

Ik heb me vaak afgevraagd hoe die instructiefilmpjes tot stand kwamen. Leuk om te weten dat er helemaal geen camera o.i.d. aan te pas komt: gewoon een programmaatje.
Op de filmpjes wordt het heel duidelijk uitgelegd. Peanuts, zou je denken.
Om te beginnen: bij Screenr bleek dat eerst Java (kennelijk zit dat niet op mijn laptop) gedownload moest worden en vervolgens een account aangemaakt.

Hoewel ik absoluut de voordelen zie van een instructiefilmpje, hoewel ik tig keer terug ga naar het voorbeeld vóór ik alle stappen onder de knie heb, denk ik niet dat ik het ooit zelf ga fabriceren.
En weer een account voor iets waar ik zelf geen gebruik van zal maken: ik heb een schrift vol met accounts.
Gezien het bloed, het zweet, de tranen en oorlog met dit programma van een aantal van mijn collega's: I will skip this one.





2 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met je eens, prachtige toepasbare mogelijkheden, maar niet voor een ieder van ons (mij) weggelegd!

    BeantwoordenVerwijderen