zaterdag 14 november 2009

Ding 16 YouTube.









"Het laatste nummer is onderdeel van Playing for Change, een project om wereldwijde eenheid en vrede te promoten. Vanuit het idee dat we elkaar moeten inspireren om nader tot elkaar te komen, en dat muziek de beste manier is om dit te doen. Het project begon vier jaar geleden met opnames van de straatmuzikant Roger Ridley in Californië, toen hij 'Stand by me’ zong. Daarna reisden de initiatiefnemers de wereld over, naar indianenreservaten, Afrikaanse dorpjes, de Himalaya, Dublin - om overal opnames van muzikanten te maken, en die fragmenten aaneen te smeden tot grootse nummers."
Bron: Ode Magazine (rss feed Happinez)



Eigenlijk heb ik over dit 'ding' weinig te zeggen. Tekst, muziek, dans, beeld: het zet je tot nadenken, het maakt je blij, soms aan het huilen, het brengt mensen bijelkaar, kortom: gewoon zonder woorden. You Tube mijn dank is groot.

4 opmerkingen:

  1. Geen aanvulling nodig!
    (wat een mooie clip van stand by me)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig. Het ontroerende en mooie clipje van Stand by me kreeg ik eerder dit jaar van mijn vader (bijna 80) toegezonden. Meteen het leuke van YouTube: echt iets voor iedereen en voor mensen van alle leeftijden.

    BeantwoordenVerwijderen