woensdag 11 november 2009

Ding 15 Podcasts.


Podcasts... tja. Voor mij, persoonlijk, hoeft dit niet zo. Radio heb ik eigenlijk zelden aan. Ja, 's ochtends vroeg: radio 1 voor het laatste nieuws en bijbehorend kommentaar.
Wel ben ik bijna onlosmakelijk verbonden met mijn ipod (gelukkig niet in de bieb), maar daar staat geen gesproken tekst op.

Ik heb echt mijn best gedaan: heb ik een programma gevonden, wat me iets leek, op 'gespod'; zijn het slechts 2 uitzendingen van een jaar geleden.
Nee, dit is niet mijn ding.

Voor de bibliotheek zijn er wel mogelijkheden. Voorlezen, gedichten (tijdens de gedichtendag), lezingen.
Hoewel: de mens is nogal visueel ingesteld. Zonder filmpje kan het geheel nogal saai overkomen.

En zoals alles waar het de website betreft: het beheer is erg belangrijk. Oud nieuws is geen nieuws.

3 opmerkingen:

  1. Je zult dan als bibliotheek iets moeten bieden wat de moeite van het luisteren waard is zonder beeld. Daar moet maar eens goed over nagedacht worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk eens of de rubriek op lokale radio omgezet kan worden in een podcast voor op jullie site. Want ik begreep dat jullie Agnes weer regelmatig op de radio is. Makkelijker kan niet zou ik zo denken.

    BeantwoordenVerwijderen