donderdag 5 november 2009

Ding 14 Instant Messaging

Een paar jaar terug heb ik een MSN-account aangemaakt om te kunnen chatten met vrienden en vriendinnen. Helaas de pret was er al gauw af: ik vergat het gewoon en al snel verwaarloosde
het virtuele contact (dat ging voor de vriendschappen gelukkig niet op). Ik pak sneller de telefoon of gebruik e-mail om een afspraak te maken en live bij te praten.
De chatmogelijkheden zijn legio: hyves, facebook, gmail, weblogs, skype noem maar op.
In het begin van de week hebben een collega mededinger en ik een nieuw soort 'chat' ontdekt: googledocs. Toevallig werkten we op hetzelfde moment aan hetzelfde document. Hoewel het document regelmatig wordt opgeslagen, werden zinnen en woorden van de een en de ander doorelkaar gehusseld. Kortom het werd een zootje. Verder was het overigens heel gezellig. Kijk op het doc. Halloween geplaatst door Cebloft.

2 opmerkingen:

  1. Als je een klein groepje chatters hebt zal het snel verwateren. Maar als het een vaste waarde wordt in het team (vestigingsoverstijgend) en in je dienstverlening, dan zal het zijn nut zeker bewijzen. De bibliotheek als bolwerk van informatie en kennis moet elke vorm van cummunicatie aangrijpen om aan te blijven sluiten bij de belevinswereld en leefgewoontes van de (potentiƫle) klanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Alkmaar zagen we een tijdje terug mogelijkheden om MSN te gebruiken, zowel voor "de" klant als voor personeelsleden.
    Ik heb er over geblogd.

    BeantwoordenVerwijderen