maandag 23 november 2009

Ding 20 Muziek Online

'WICKEDLY AWESOME!!' schreeuwde iemand na het concert van Röyksopp in de Melkweg/Amsterdam, begin deze maand. Deze uitdrukking illustreert prachtig hoe ik denk over Last Fm.
Muziek maakt een groot deel uit van mijn leven: soul, blues, electronics, chillout, hard rock, jazz, trip-hop, maar ook de 'oldies' 60's, 70's en 80's. Het hangt een beetje van m'n stemming af naar welke muziek ik luister.

Sinds een paar maanden heb ik een account op Last FM en sinds gisteren betaal ik er voor. Jammer dat de deur naar het gratis luisteren is dicht gegooid (na 30 tracks houdt het op). Wilde ik echt profiteren van het zoeken en luisteren naar verschillende muziekstromingen dan moest ik er aan geloven (bijkomend voordeel is wél dat irritant flikkerende advertenties wegblijven).
Op mijn computer speel ik muziek af via Winamp; de nummers worden 'gescrobbled' naar Last FM. Zo is mijn on-line muziekbibliotheek ontstaan, die ik, overal waar ik ben, op mijn 'eigen' radiostation kan beluisteren.

Zoals op elke 2.0 site maken het delen, het bezoeken en zoeken van 'vrienden' en tagging belangrijke onderdelen van het geheel uit.

Last FM: wickedly awesome!



2 opmerkingen:

  1. Jamie Oliver had het gezegd kunnen hebben. Aanstekelijk jouw enthousiasme, zeg ik terwijl ik naar Deezer luister.
    Zie je ook een toepassing voor de bibliotheek?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. niets aan je verhaal toe te voegen! echt 2.0

    BeantwoordenVerwijderen