woensdag 25 november 2009

Ding 21 Aquabrowser My Discoveries

De aquabrowser in de K'waardse bibliotheek komt pas tevoorschijn op de publiekscatalogus als de bezoeker doorklikt op 'catalogi van Noord- en Zuid Holland'. De informatiemedewerker heeft in eerste instantie te maken met de blibliotheekcatalogus; als je verder wilt zoeken zul je toch echt apart naar de site van aquabrowser moeten. Kortom de aquabrowser is niet geïntegreerd in de catalogus. Dat is jammer.

Op de (zoek) site van de OBA wordt goed uitgelegd wat de aquabrowser inhoudt; daar ben ik een groot voorstander van. Niet iedere gebruiker is into 2.0.
Ik heb My Discoveries uitgeprobeerd op de site van OBA. Er is een aardige lijst ontstaan op het 23 dingen account. Tagging door (en voor) het publiek zie ik helemaal zitten. Lijstjes met boeken uit Israël, historische thrillers, mandala's, Nederlandse auteurs, samengesteld door de gebruiker: zowel het publiek als de informatiemedewerker kunnen daar hun voordeel mee doen.


Mooie site van Worldcat. Ik heb de widget maar even op mijn blog gezet. Het item is snel gevonden in de catalogus. Helaas: bibliotheek Kennemerwaard noch Heerhugowaard noch Alkmaar worden herkend in Worldcat. Kijk, ook dat is jammer.
Het profiel is gratis aan te maken; ideetje?

Kennemerwaard er is nog veel te doen!

1 opmerking:

  1. Het leuke van de Aquabrowser is dat je er prima van gebruik kunt maken zonder dat je 2.0 bent. Goed dat je zo enthousiast bent. Let's integrate!

    BeantwoordenVerwijderen