maandag 22 oktober 2012

Twitter verdiept

Twitter heeft de laatste jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt; is niet meer weg te denken uit het dagelijkse digitale verkeer. Ongetwijfeld!
Dit zet me even aan het denken en doet me terug grijpen naar mijn 23dingenblogberichtje van zo'n 3 jaar geleden (....zucht, time flies...), en moet toegeven dat ik eenzelfde ontwikkeling heb doorgemaakt ten aanzien van Twitter. Toen noemde ik het prietpraat en toonde een afbeelding van een aantal musjes die zaten te kwetteren (en kreeg toen aardig op m'n kop van Edo).
Inmiddels heb ik wel degelijk een account aangemaakt, en moet domweg toegeven dat ik het erg leuk en vooral nuttig vind.
Prietpraat komt nog steeds regelmatig langs, maar heerlijk dat er een 'ontvolg button' beschikbaar is.
En nu ik me er even in verdiep: fijn, die lijsten. Mooi is het dat ik het nieuws, boeken en nieuws van bibliotheken gescheiden kan houden.
Daar had ik me natuurlijk allang mee bezig kunnen houden, helemaal waar. Juist deze verdiepcursus wijst je weer op zaken die al eerder opgepakt hadden kunnen worden. Oftewel min of meer verplicht pak ik dit soort zaken aan.
Uit het voorgaande blijkt het al een beetje: ik ben voornamelijk een volger en dan vooral van items die me echt interesseren.
De enthousiastelingen die mij volgen, moet ik eerlijk toegeven, komen er behoorlijk bekaaid vanaf.
Ha, houd moed iedereen: de ontwikkeling gaat door!



3 opmerkingen:

  1. We krijgen je vast nog wel eens aan het twitteren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeker nu Sanneke het goede voorbeeld geeft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We zijn nog steeds op zoek naar collega's die het twitterteam willen versterken. Kom op CurlyUp join the club en twitter met ons mee over de bibliotheek.

    BeantwoordenVerwijderen